Translate

zaterdag 22 juni 2013

Vreemd

Een vreemd bericht op de site van CNN afgelopen week. Met een wel heel zieke aanleiding. Het ging om een man die foto's van zichzelf naast een 11 jarig meisje op internet had geplaatst met daarbij de vraag hoe hij haar het beste kon verkrachten zonder de kans lopen om gepakt te worden. En daar nog antwoorden op kreeg ook met tips variƫrend van haar verdoven tot haar gewoon overweldigend. Hoe ziek kunnen mensen zijn.

Nu vind ik dit normaal niet iets om over te bloggen, maar wat volgde was vreemd. De politie had als enige aanwijzing over de verblijfplaats van de man een vage foto van een verkeersbord. Met veel politie inzet en speurwerk hebben ze de man gelukkig gevonden en opgepakt voor hij zijn voornemen kon uitvoeren. Hoera denk je dan.

Maar ik wend me nu even tot de man die nu met mij mee zit te lezen in dat verre Amerika:M alle internet verkeer werd toch 24 uur per dag bekeken? Heeft uw collega zitten slapen of zo? Anders was aan de hand van dat internetverkeer toch eenvoudig na te gaan waar die man was en met een beetje mazzel nog voordat de politie er achteraan ging? Waarom niet eerder ingegrepen en de politie die speurtocht bespaard?

Ik denk niet dat de man die mijn internetverkeer mee leest mij antwoord zal geven en zal dus wel altijd in het duister tasten. Maar vreemd blijft het dat blijkbaar alle internetverkeer wordt gevolgd en geanalyseerd en dat we toch voor zo'n geval terug moeten vallen op ouderwets speurwerk. Dart dan wel weer goed is uitgevoerd blijkbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten