Translate

vrijdag 28 juni 2013

Opgehouden met klagen?

Het kan aan mij liggen, maar volgens mij is het aantal mensen dat klaagt over het weer de laatste tijd behoorlijk afgenomen. Nu zou dat natuurlijk kunnen liggen aan een verbetering van het weer, maar als ik nu naar buiten kijk kan het dat niet zijn. De lucht is bewolkt en als we het de rest van de dag droog houden valt me dat behoorlijk mee.

Tot voor kort hoefde ik maar op mijn facebook startpagina te kijken en ik wist direct wat voor weer het was. Regen en kou waren direct aanleiding voor een reeks aan berichten waarin men zich uitgebreid beklaagde dat het weer opnieuw zwaar beneden peil was. Het voorjaar wilde maar niet komen of het was al weer voorbij. Mensen baalden, hadden de pee in of voelden zich op een andere manier reuze ongelukkig. Daar hielpen geen zonnebanken of andere middelen meer aan, alleen de echte zon, maar die liet zich slechts sporadisch zien.

Nu kan het natuurlijk zijn dat ik onder mijn facebook vrienden over het algemeen klagers heb, maar daar merk ik over het algemeen niet veel van. Alleen over het weer gingen alle remmen los. Tot voro kort in elk geval. Nu ineens lijkt alle geklaag helemaal over te zijn, hoewel ik de mogelijkheid open houd dat het straks weer in volle hevigheid oplaait. Nu is daar in elk geval geen sprake van.

Zouden alle klagers langzamerhand murw zijn geworden? Hebben ze het gevoel dat het allemaal toch niet uit maakt, omdat het weer slecht was, slecht is en ook wel slecht zal blijven? Geen idee. ik hoop eerlijk gezegd dat er iets anders is. Dat men door heeft dat klagen de zaak er niet beter op maakt. Ik heb in elk geval nog niet mee gemaakt dat een bui spontaan stopte omdat mensen er over klaagden. En ik heb ook niet het idee dat die klagers er zelf vrolijk van worden. daarom heb ik al lang geleden mezelf voorgenomen het weer maar te nemen zoals het is en niet meer te klagen. Ook dat maakt het weer er niet beter op, maar mijn humeur knapt er wel van op en dat is ook wat waard. Als ik het vol houd tenminste, want ook ik ben maar een mens natuurlijk en heb mijn humeur niet altijd in de hand. Maar meestal lukt het me om er vrolijk onder te blijven. Dat komt ook omdat ik ooit een aloude wijsheid hoorde: "Er is niet zoiets als slecht weer, alleen slechte kleding."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten