Translate

maandag 8 juli 2013

Cocktail

Ik heb me verleden week bezondigd. Na lang aandringen van een collega van me heb ik me er toe gebracht om aan de cocktail te gaan. En eigenlijk beviel het niet zo goed.

Wat ik me vooral afvroeg waarom er zo ontzettend veel ijs aan te pas kwam. IJs koelt volgens mij je drank af en het is me bekend dat hoe kouder een drankje is, hoe minder je proeft. Dat schijnt ook de reden te zijn voor wangedrochten als Heineken Icecold. Er zijn mensen die dat beetje smaak wat er in een normaal glas van dat bier zit nog te veel vinden en dus wordt het bier zover gekoeld dat ze daar geen last van hebben. Lagerboy in het kwadraat zullen we maar zeggen "Afraid you will taste something?" Het was dus blijkbaar niet de bedoeling dat ik veel zou proeven, anders kon ik dat vele ijs niet verklaren.

Kortom ik zat daar met een glas met een drank die leek op ijswater met wat groen er in en afgezien van wat zoet daar nog het meeste naar smaakte ook. En op zo'n moment vraag ik me af waarom mensen dat goedje drinken. Om me heen vond iedereen het lekker of deed in elk geval alsof. Dus om mensen niet teleur te stellen hield ik me ook maar op de vlakte. Wat je natuurlijk prompt op nog een glas komt te staan.

Mensen die beter bekend zijn in de wereld van Cocktails zullen me nu ongetwijfeld weten te zeggen dat ik gewoon een slecht exemplaar had. Dat er meesters zijn die de meest fraaie en smakelijke drankjes kunnen mixen, al dan niet door te jongleren met shakers. Ik geloof ze op hun woord. Als iemand mij vertelt dat hij een Bud gedronken heeft en dus bier maar smakeloze rotzooi vindt zal ik ook direct melden dat er bieren zijn die wel ergens naar smaken. Ik had dus waarschijnlijk gewoon de verkeerde uitgekozen of het was gewoon een tent waar ze er niets van snapten.

In elk geval zat ik de volgende dag met een biertje op het terras van een goed café en besloot dat bier toch voorlopig maar de drank blijft waar ik me bij zal houden. Proost!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten