Translate

woensdag 17 juli 2013

Het was een leuk feestje

Mooi weer, een goed biertje, vlees dat volgens de regelen der kunst geroosterd was en diverse mensen die optraden, wat wil een mens nog meer!

Afgelopen zondag was ik in Amsterdam Noord. Nu gebeurt dat wel vaker, ik woon in dat stadsdeel, maar die avond was een bijzondere. Het was de avond van het "Sausage Fest". De bedoeling was dat iedereen zijn eigen vlees zou mee nemen (iets anders mocht ook begreep ik) en dat dit dan op de Barbecue zou gaan. Daarnaast was iedereen uitgenodigd om op te treden. Muziek mocht, maar iets anders ook, zo stond in de uitnodiging op facebook.

Gelukkig had degene die de uitnodiging maakte dit op de juiste manier gedaan, en dus bleven Harense toestanden uit. Het werd gewoon een fantastische avond. Dat begon er al mee dat de mensen die de barbecue verzorgden dat met verstand deden en dus het ding rustig uit lieten branden tot het houtskool netjes gloeide zoals dat hoort. Waardoor de gerechten netjes gegrild werden en niet van buiten zwart en van binnen rauw waren. Daarbij smaakten zowel de Johnny van brouwerij de Prael (uit houten vat) als de Op&TOP van de Molen uitstekend. Ik ben geen expert op het gebied van spijs en bier, maar voor mij was het goed.

En er waren de optredens. In de categorie "Singer Songwriter" kwamen diverse artiesten voorbij. De een wat ervarener dan de andere schat ik in, maar zonder uitzondering de moeite van het beluisteren meer dan waard. Waarbij diverse mensen niet schroomden om persoonlijke gevoelens te vertolken, wat hier en daar voor een traantje dan wel kippenvel zorgde. Aan de andere kant was er de droge humor van een man wiens naam me is ontschoten (ligt aan mij, niet aan hem), maar die een aantal fraaie liederen bracht en daarmee het publiek in extase bracht.

Kortom: het was een mooie avond daar bij die studentenflat. Ik ging dan ook iets later dan gepland naar huis en het was mooi dat het simpel te lopen was voor me. Het schijnt de bedoeling te zijn dit nogmaals te organiseren. Ik ben daarvoor in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten